Menetorsós motorok mechanikai felszerelése

Az egyik leggyakoribb mechanikus probléma általában a felszerelésre vezethető vissza. Fontos tudni, hogy a mechanikusan rosszul felszerelt motorok akár évekig is működhetnek, mielőtt probléma lesz belőle. Leggyakoribb problémák, amik a hibás felszerelésből adódnak:

  • Rángatva indul el a motor
  • Induláskor "pattan" a motor, azaz hirtelen tesz meg nagy utat
  • Záráskor rángat a motor
  • Menet közben rángatva, szakadozva megy a motor
  • A motor bezárás után visszalazul, elenged pár centimétert

Ezek a problémák a hibás mechanikus felszerelésből adódnak, ilyenkor a motor jóval gyorsabban működik a kelleténél, idő előtt meg fog hibásodni.

A hiba általában megoldódik a mechanikus felszerelés javításával, az A és B pont megfelelő áthelyezésével:

(A méretek szerepelnek a kapott leírásban is.)



  • 300mm löketű motorok | A=14cm B=14cm  (pl.:WING 300, Leader3, Aster 3, Titan 300) 
  • 400mm löketű motorok | A=19cm B=19cm (pl.:WING 400, Leader4, Aster 4, Titan 400) 
  • 500mm löketű motorok  | A=24cm B=24cm (pl.:Leader5)
  • 600mm löketű motorok | A=29cm B=29cm (pl.:WING 600, Titan 600) | 
  • A fenti A és B méretektől kis mértékben el lehet térni (2-3cm) de az A+B összegnek mindig ugyanannyinak kell lennie!

Fontos még az alábbi a kapura csatlakozó fül meghatározásánál:

Ha a motorban a kapura csatlakozó konzol felszerelése után nem marad meg a 1.5-2cm, azaz túlmegy a motor, akkor a henger végén található danamid anya le tudja lökni a motor műanyag hollander véglezáró kupakot és "szétesik" a motor.(ezt ilyenkor könnyen vissza tudja rakni, de át kell szerelni a fület megfelelően.) [ A képen egy WING motor van, a Proteco Leader szintén felfelé álló motor, de a TITAN, NOVA, ASTER típusok lefelé állnak - bővebben a leírásukban.]


Nyitási szög táblázat

Minden 300/400/500 mm löketű motorra érvényes természetesen:


600-as löketű motorok bővebben (Itt a nagyobb löket miatt rengeteg kombináció lehetséges már)