gatePRO SD garázsnyitó motorok
Leggyakoribb hibák elhárítása:
Csak 20-30 centimétert nyit/zár a kapu majd elindul a másik irányban és kinyit/bezár
Garázskapu motor nyit, de nem zár
Távirányító feltanítása:
Távirányítók törlése:
Nyomatékérzékelés beállítása:
Ismertebb hibák elhárítása:
- A garázsnyitó nyit, de nem zár: ez az eset általában akkor van, ha nincs infrasorompó telepítve az automatikához, de az infrasorompó beállításban bekapcsolták az infrasorompót, vagy az automata utánzárás lett bekapcsolva (ez csak infrasorompó használatával fog működni.)
- A kapu elindul, de megáll és visszanyit: Nyomaték érzékelés feljebb kell állítani (lásd videós segédlet) Lásd bővebben itt
- A kapu 00 hibát ír ki a -- helyett: ebben az esetben a nyitás/zárás felprogramozása nem ment végig, újra kell programozni az automatikát (lásd videó)
- C hiba üzenet tanítás során: a kapu mozgatásához szükséges erő nagyobb a motor teljesítményénél (megoldás lehet a kapu mozgatásához szükséges erő javítása)
- Infrasorompóra nem reagál: Az infrasorompót külön be kell kapcsolni. Saját infrasorompójával (gatePRO 180) működik.
00 hibajelzés megoldása
Reset/újraprogramozás:
A gatePRO SD automatikákat nem lehet resetelni teljesen, külön lehet az egyes beállításokat megváltoztatni. A távirányító memóriát egyben lehet törölni (minden adót töröl), a garázsnyitó utat pedig kompletten újra lehet programozni (a nyitási/végállási pozíciót).
Vezetősín mechanikus összeszerelése:
Sín összeszerelés - kiegészítő leírás
A lenti videón láncos sín összeállítása látható, de a bordásszíjjas sínt ugyanúgy kell összeszerelni (bővebb videó):
Bordásszíj megfeszítése összeszerelés után:
Fontos, hogy a bordásszíjat ne feszítse meg 100%, teljesen, minimális lazasága legyen.
Kiegészítők bekötése
Hibaelhárítás
Csak 20-30 centimétert nyit/zár a kapu majd elindul a másik irányban és kinyit/bezár
Ez a hiba döntő többségében a mobilgarázsoknál használt alapvetően kézi használatra tervezett kapuknál gyakori jelenség. Ezek a kapuk jellemzően oldalanként 1 darab rugóval vannak "kiegyensúlyozva", sajnos a gyakorlatban nem túl sikeresen. Jellemzően nagyobb erő kell a zárás indításához majd menet közben sem egyenletes erővel záródik a végén pedig nagyobb erő szükséges a záráshoz. Nyitáskor nagyobb erővel indul meg, majd kb 40-50 centit is "felrepül" az ajtó.Ezek mellett oldalirányban is tud mozogni a kapu, télen/nyáron teljesen más erő szükséges a mozgatásához. (Sok esetben egyenletesebb erővel működik a rugó nélkül vagy csak nagyon "gyenge" beállítással).
Megoldás az, ha a nyomatékérzékelést felvesszük a maximumra, majd újratanítjuk magát a motort úgy, hogy a betanulandó erővel "becsapjuk" a motort: ehhez a betanításhoz két ember szükséges, az egyik kezeli a garázsnyitó motort, a másik pedig ellentart magának a kapunak nyitó és záró irányban egyaránt. Így a működtetéshez szükségesnél nagyobb és egyenletesebb erőt tanul meg a motor, azaz áthidalja a garázsajtó szerkezetéből adódó problémákat. (Minél nagyobb az ellentartás, annál nagyobb erőt tanul meg a motor)
Ezzel a módszerrel alapvetően áthidalhatjuk más típusú kapuknál is a rugóbeállítási problémákat.
Szekcionált garázskapuk esetében: Ezeknek a kapuknak minden esetben van kézi és automata üzemmódja is, általában a felső görgőket kell máshogy állítani, ha motorizáljuk a kaput (részletek a garázskapu leírásában) A felső görgő és a rugó beállítása után állítsa a nyomatékérzékelést maximumra. Ha ezek után sem oldódott meg a szerkezet problémája, a fenti "ellentartásos" betanítással szintén be lehet tanítani a motornak nagyobb működtetési erőt.