TRIAK hiba

Az egyik leggyakoribb hiba vezérléseknél a bekötéskori hibára vezethető vissza, vagy valamilyen rövidzárra a motor kimenetnél. Abban az esetben ha elsőre rosszul kötik be a motorokat, vagy a vezetéknél bármelyik szál összeér, vagy bármilyen külső rövidzár történik a motor kimeneten, meghibásodik a triak a panelen. (A triak tönkre tud menni akkor is, ha hosszú motoridőt állítottak be és a motor zárás/nyitás után sokáig dolgozna még) Sajnos ezt a hibát csak szervizünkben tudjuk orvosolni, de bárki könnyen ellenőrizheti a hiba meglétét.

Milyen hibákat okozhat?

  • Tolókapuknál: nincs lassítás záráskor (helyes forgásirány bekötésnél)
  • Szárnyaskapuknál: nincs lassítás, egyszerre indulnak a szárnyak - nincs köztük késleltetés, nincs kiskapu funkció, a motor ereje és ideje nem állítható - folyamatosan dolgozik a motor

Hol található a triak?

Fontos! Előfordulhat, hogy maga a triak nem hibásodik meg, csak az előtte-utána lévő 102 számú ellenállás megég (vagy úgy néz ki mintha eltört volna)

ROLL230/ROLLER230 vezérlésnél:

TWIST vezérlésnél:

Hogyan ellenőrizheti a triak állapotát?

Fontos, csak teljes feszültségmentesítés után ellenőrizze a triak(ok) állapotát!

Egyszerű multiméterrel is ellenőrizheti feszültség mentes állapotban a triakot. A triaknak három lába van, a középső láb nincs bekötve. Ha a középső lábhoz képest a jobb vagy bal oldali láb szakadást mutat (sípol a szakadásvizsgáló), akkor rövidzár történt a kimeneten, a triakot cserélni kell.